האם יש קשר בין אטופיק דרמטיטיס לבין סטרס

September 21 2023spiderus_admin

לא מעט אנשים אשר מתמודדים עם אטופיק דרמטיטיס או במילים אחרות: אסטמה של העור, מקבלים המלצה להימנע מסטרס. משמעותו של סטרס הוא לחץ וגוף האדם חש סטרס כאשר הוא מזהה סכנה כלשהי, בין אם היא אמיתית ובין אם היא מדומה. כאשר הגוף חש סטרס הוא משחרר לא מעט הורמוני מתח לרבות קורטיזול ואדרנלין.

מה קורה לגוף האדם במצב של סטרס?

כל ההורמונים שהגוף משחרר מעוררים אותו למצב חירום והתגובות הגופניות במצב הזה יהיו: עלייה בלחץ הדם, פעימות לב מהירות, שרירים מהודקים, ונשימה מואצת. החושים של האדם הופכים להיות חדים יותר וכל השינויים הגופניים אשר חלים במצב המדובר משפרים את זמן התגובה של האדם ואת המיקוד שלו.

על אף שמתח יכול להיות יעיל, הרי שמעבר לנקודה מסוימת הוא כבר יכול להזיק לגוף. אסטמה של העור אצל מבוגרים יכולה להתפרץ במקרים שבהם האדם מתמודד עם לחץ כרוני. מערכת העצבים של כל אדם לא מבחינה בין איומים פיזיים לבין איומים רגשיים והגוף יכול להגיב לכל לחץ כאילו הוא מתמודד עם סכנה מהותית, כך שכאשר מערכת החירום של הגוף מופעלת באופן תדיר בשל סטרס שהוא חווה בגין מקרים שונים, ההשפעה על הגוף תהיה מאוד שלילית.

כיצד מתמודדים עם אסטמה של העור אשר נגרמת מלחץ?

חשוב להבין שאסטמה של העור אשר מתפרצת בכל גיל, מסיבה אי נעימות רבה לאדם אשר סובל ממנה בלשון המעטה. אדם שסובל מאסטמה של העור יסבול מתופעות שונות כגון: גירודים בגוף, אדמומיות, עור יבש, סדקים בעור ועוד. כל אלה עלולים לגרום למצב של פצעים זיהומיים אשר ידרשו טיפול אנטיביוטי. בכדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם אסטמה של העור הנובעת מלחץ, ישנם כמה דברים שחשוב לעשות:

ראשית כל, חשוב מאוד שהאדם ילמד כיצד להתמודד עם הלחץ והסטרס הפוקדים את הגוף שלו באופן תדיר. בין אם מדובר על בחירה בטיפול נפשי שיכול לסייע לו, בין אם מדובר על תרגול של טכניקות נשימות, בין אם מדובר על בחירה לחיות את חייו בלי לחץ ובין אם מדובר על כל אמצעי אחר שיכול לסייע לו לנטרל את הסטרס שהגוף שלו חווה בתדירות גבוהה.

שנית, יש לטפל בתסמינים השונים שהופיעו על העור. כדאי לרכוש קרמים ומשחות שונות ללא מרשם שיכולות לסייע בעניין היובש בעור שידוע כגורם לאסטמה של העור וכן, כדאי מאוד לגשת לרופא עור במידה והמצב מחמיר וזאת בכדי לקבל טיפול באמצעות משחות עם סטרואידים או ללא סטרואידים. ניתן למצוא כיום גם טיפולים נוספים לאסטמה של העור לרבות: טיפול ביולוגי ועוד.

 מדוע חשוב לטפל בסטרס?

טיפול בסטרס שמהווה את הגורם לאסטמה של העור הוא קריטי שכן, בהעדר טיפול בסטרס הגופני, גם אם תטפלו בתסמינים הגופניים של האסטמה, ייתכן מאוד שהיא תשוב ותתפרץ בשל העובדה שגופו של האדם ממשיך להיות בסטרס בתדירות גבוהה ועל כן, טיפול בסטרס הוא חשוב וכדאי שהוא יתבצע בליווי של איש מקצוע.

 

Share: